sobota, 21 czerwca 2014

Sernik miodowo - cynamonowy

Byłam z koleżankami w kawiarni i tam spróbowałam tego pysznego ciasta i postanowiłam zrobić.
Efekt? Po prostu niebo na talerzu. Bardziej smakował mi jak oryginał. Za wszystkie składniki na całe ciasto zapłaciłam mniej niż bym kupiła kawałek w kawiarni.
Oto przepis na pyszny sernik miodowo - cynamonowy.

Składniki:

300 ml. mocno schłodzonej śmietanki 30%
500 g. serka mascarpone
ok. 4 - 6 łyżek miodu (wedle uznania)
200 g. masła
250 g. herbatników (ja użyłam kakaowych)
cynamon

Przygotowanie:

Herbatniki pokruszyć na pył (najlepiej w maszynce do mielenia mięsa). Dodać rozpuszczone i lekko przestudzone masło. Można dodać trochę miodu jeśli ktoś lubi bardzo słodkie ciasta. Wyłożyć na spód tortownicy pergamin. Wymieszać herbatniki z masłem i wyłożyć do tortownicy. wyrównać lekko dociskając. Włożyć do lodówki. (NIE WOLNO ZAPIEKAĆ SPODU Z HERBATNIKÓW BO SIĘ ZROBI TWARDY.) W między czasie  ubić kremówkę, dodawać po łyżce mascarpone (po dodawaniu mascarpone masa może trochę się rozrzedzić ale to nic później ładnie zgęstnieje). Dodawać po łyżce miodu cały czas próbując żeby nie wyszło za słodkie. Wyłożyć na spód herbatnikowy, wyrównać i posypać cynamonem. Włożyć do lodówki na przynajmniej 2 godz.


SMACZNEGO!







2 komentarze:

  1. Czy proporcje składników są podane na małą czy duża tortownice? Chodzi mi o średnicę w cm

    OdpowiedzUsuń